Dit zijn onze profielen

De Wandelbosomgeving is voor onze leerlingen van groot belang. Deze omgeving:

  • Prikkelt kinderen om op onderzoek uit te gaan;
  • Heeft een verzorgde uitstraling;
  • Maakt het leren van kinderen zichtbaar;
  • Biedt leerlingen de ruimte om ook buiten de klas te leren;
  • Heeft aspecten van de natuur geïntegreerd in het onderwijs.

 

Een Wandelbosleerkracht geeft vanuit een professionele samenwerkingscultuur inhoud aan de kernwaarden authenticiteit, vertrouwen, openheid en solidariteit.

Een Wandelbosleerkracht:

  • Is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van zijn leerlingen;
  • Stimuleert leerlingen te leren op een eigen manier;
  • Vertrouwt erop dat leerlingen leren door fouten te maken;
  • Is kritisch op zijn eigen handelen en staat open voor feedback van anderen;
  • Mag zichzelf zijn en stemt dit af op de gezamenlijke ambitie;
  • Leert leerlingen het zelf te doen;
  • Biedt ruimte en tijd aan leerlingen om zelfstandig te ontdekken;
  • Geeft vertrouwen met verantwoordelijkheid;
  • Spreekt hoge verwachtingen uit naar leerlingen;
  • Staat klaar voor anderen en helpt waar nodig
  • Stelt zich flexibel op en oppert i.p.v. moppert
  • Reflecteert dagelijks op zijn eigen handelen en deelt dit met anderen;
  • Kent de visie van de school, draagt deze uit en handelt hiernaar;
  • Durft een collega aan te spreken;
  • Verkiest de dialoog boven de discussie;
  • Vindt samenwerken en van elkaar leren belangrijk;
  • Is nieuwsgierig naar anderen en de beweegredenen van anderen;
  • Wil het elke dag beter doen;
  • Ziet iedere leerling iedere dag;
  • Geeft aandacht en betekenis aan wat een leerling nodig heeft.

 

Een Wandelbosleerling ontwikkelt zich vanuit deze kernwaarden door:

  • Te mogen zijn wie hij is en door dit te laten zien aan anderen;
  • Zich gewaardeerd te voelen, gezien en gehoord;
  • Samen te mogen werken en spelen en anderen te helpen;
  • Te mogen experimenteren en onderzoeken;
  • Voor zichzelf op te komen en rekening te houden met anderen;
  • Respect te hebben voor andere culturen en geloven;
  • Te ontdekken waar zijn talenten liggen en wat hij nog verder kan ontwikkelen;
  • In zichzelf te geloven;
  • Verantwoordelijkheid te nemen om op eigen wijze aan leerdoelen te werken;
  • Zelf keuzes te mogen maken en hiervoor rekenschap af te leggen;
  • Op zijn eigen manier te leren;
  • Te genieten en te leren van de natuur en hiervoor zorg te dragen.

 

Een Wandelbosouder geeft invulling aan de kernwaarden door:

  • Respect te tonen voor verschillen in achtergrond;
  • Wederzijds in gesprek te blijven;
  • De keuzes van de school te respecteren;
  • Begrip te tonen voor deze keuzes;
  • Open te staan voor diversiteit;
  • Ruimte voor verbetering bespreekbaar te maken;
  • Vertrouwen te tonen dat de juiste beslissingen worden genomen;
  • Feedback te geven en te ontvangen;
  • Openheid te geven in belang van de ontwikkeling van het kind.

Fatal error: Uncaught ArgumentCountError: Too few arguments to function wpgs_strip_htm(), 1 passed and exactly 2 expected in /data/www/customers/kiehoorn/48128/www/wp-content/plugins/gspeech/includes/display-functions.php:214 Stack trace: #0 [internal function]: wpgs_strip_htm(Array) #1 /data/www/customers/kiehoorn/48128/www/wp-content/plugins/gspeech/includes/display-functions.php(272): preg_replace_callback('/{gspeech( styl...', 'wpgs_strip_htm', '{gspeech style=...', 2) #2 [internal function]: wpgs_prepare_html('\n<!DOCTYPE html...', 9) #3 /data/www/customers/kiehoorn/48128/www/wp-includes/functions.php(3729): ob_end_flush() #4 /data/www/customers/kiehoorn/48128/www/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_ob_end_flush_all('') #5 /data/www/customers/kiehoorn/48128/www/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #6 /data/www/customers/kiehoorn/48128/www/wp-includes/plugin.php(453): WP_Hook->do_action(Array) #7 /data/www/customers/kiehoorn/48128/www/wp-includes/load.php(679): do_action('shutdown') in /data/www/customers/kiehoorn/48128/www/wp-content/plugins/gspeech/includes/display-functions.php on line 214